fredag 30 oktober 2009

Fredag

Vad säger man, snart är ledigheten över? eller Yes! Jag är fortfarande ledig!

Alldeles strax ska jag gå ner och äta frukost. Är ensam hemma idag igen. Tycker det är skönt, men tomt. Lillskrutt är hos sin mormor. Ikväll kommer han hem!

Vad ska jag fylla den här dagen med?

Idag väljer jag känslor. Har på morgonen gått från sårad och bortglömd till lycklig och pirrig! Visst låter det flummigt. Men det är ungefär det register jag har från morgon till kväll. Det, och allt däremellan, brukar jag hinna med under en dag, i något uppblandad ordning.

Skillnaden idag är att jag redan nu valt bort en hel del. Istället går jag runt och njuter av nuet. Går upp för trappan, det luktar fortfarande "nytt". Upp i "mitt" pysselrum. Jag har inte ännu lärt känna alla väggar.

Solen lyser in i köket och kaffebryggaren puttrar. Den nya vita färgen i hallen gör att det känns mer som vårt. Mattan passar bra där.

Här lever vi.

För första gången på snart 20 år, så har jag äntligen hittat hem. Den känslan väljer jag idag ;)

2 kommentarer:

  1. Tack vännen! Det ska bli kul, tyvärr är jag galet förkyld och jag anar att feber är på ingång men jag väljer att ínte låtsas om det...
    Här ska ut i skogen och krälas mellan stock och sten! haha!

    Låter som det är en underbar känsla du har, kloka människa! så sant att man väljer vilken känsla man vill ha! Även om det är lätt vissa gånger att låta andra påverka den. Men vem har sagt att det enklaste är det bästa? ;-)

    Så familjen är sugen på hund minsann? hehe!
    Nummer ett på min lista är ju alltid boxer men.. ;oP
    Labrador är ju annars suveräna familjehundar.
    Jaktlabb om man vill ha en hund med lite mer fart i än den "vanliga" labradoren.

    Hur har du det nästa vecka? Fika?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jobbar som sagt, men klart jag kan klämma in en fika! Vi får höras. Krya på dig! Mmm, har funderat på en labrador ;)

    Kram

    SvaraRadera