onsdag 4 november 2009

Att vaccinera eller inte vaccinera...

...det har varit frågan rätt länge här hemma.

Idag tog vi oss i kragen och ställde oss i den galet långa kön till vårdcentralen, hela lilla familjen. Skönt att vi kom iväg i tid och behövde bara stå några minuter ute i kylan. Efter avklarad spruta gick vi förbi kön som ringlade sig långt, långt utanför i snöyran.

Jag vet egentligen inte VAD vi har vaccinerat oss mot, om det är baconfebern eller ångesten? Känns som om det är det sistnämnda. För första gången på mycket länge gick jag in på aftonbladet och skummade igenom influensahysterin med ett stillsamt sinne. Skönt.

Har jag sagt att vår familj ska utökas? Dock inte av människobebis, utan vovvebebis ;) På juldagen kommer tomten med ett litet pinscher-knyte. Vi har lagt handpenningen idag. Men...det är en hemlis för lillgrabben. Ganska bra julklapp, va? Till oss alla.

Vi har mer eller mindre förälskat oss i rasen Pinscher.

Kärlek :)

5 kommentarer:

  1. Ska också vaccinera oss, men vi har inte börjat kolla upp om det finns eller är slut mm. Men vi ska. Iallafall jag.

    Roooligt med till ökning i familjen! Det ser vi fram emot :o)

    SvaraRadera
  2. Mmm, idag är det baconfeber och allmän pessimism som flyter i blodet. Men, det blir väl bättre imorgon ;)

    Jag kan inte kommentera på din sida?

    kramar

    SvaraRadera
  3. Gud vad spännande! Är det mellan varianten eller? Blir det en hane eller en tik?

    Kan vi inte boka in en fika nästa vecka? Den här veckan fattar jag inte vart den tog vägen!?! Galet vad tiden rusar, snart är det jul ju! Kram

    SvaraRadera
  4. En hane, röd :) Jätte gärna en fika! Har en hektisk utvecklingssamtalsperiod nu, nästa vecka och veckan därpå. Men jag vill väldigt gärna pausa i det och träffas! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag har samma problem med om jag ska vaccinera mig eller ej. Vad kul med en liten vovve =)
    Kul att hitta din blogg förästen! Kika gärna in på min! /Elin

    SvaraRadera