söndag 11 oktober 2009

Feng Shuiar!

...just det.

Bort med allt som ligger på hög och samlar damm. Vi har så mycket saker. Saker som man bara tänker "jag lägger det i den här högen så länge". Och ja, det blir ofta otroligt länge. Varje gång man ser högen/kartongen/hyllan/lådan så tänker jag samma sak; Åh! Titta, där fanns den. Och så stänger jag igen lådan och går vidare med mitt liv, utan en vettig tanke på att göra något åt saken.

Varför spara och samla på allt? Det blir oreda både i huset och i huvudet.

Jag är faktiskt duktig på att rensa emellanåt. Och jag är minst lika duktig på att fortsätta samla emellanåt. Jag ska hitta en balans.

Nä, stora sopsäcken står framme och är snart fylld. Back to feng shuiandet.

Andas...

1 kommentar:

  1. Det är bra, fortsätt!!!! Själv ska jag Feng Shui:a nästa helg hade jag tänkt. Och så STOR rensa... 4 bildörrar... gamla däck som tar upp plats i uteförrådet, kanske 2 tv apparater (ingen verkar vilja ha dem gratis)... osv

    SvaraRadera