måndag 9 november 2009

Härliga måndag!

Tänk vad fantastiskt en måndag kan börja!

Tog alldeles för lång sovmorgon, men vi hade ändå lite tid på oss på morgonen. Jag hann dricka en kopp kaffe, men ingen frukost. Innan vi skulle åka till skola/jobb så tog vi det lugnt, C och jag. Han åt sin frukost i lugn och ro. Klockan tickade på och jag började plocka ihop väska och ...nycklar. MEN döm om min förvåning. Nycklarna var inte på sin GIVNA plats (alltså på kroken, i jackfickan, i byxfickan, i väskan, på golvet, i soffan, runt halsen, bakom akvariet, i bilen).
Bilnyckeln är borta, C står påklädd och väntar för att åka till skolan och klockan är tom för mycket för Stålkvinnan att hinna.

Vad gör man?

Jo, man reagerar PRECIS som i reklamen med tjejen som tydligen hoppat över sin frukost och som drar på sig strumpbyxor som det genast går en maska i. Ungefär så blev min start på morgonen.

MEN VILKEN TUR att jag har en man som lyssnar aktivt på det jag har att säga. Han säger med ett lugn i rösten: Att välja glädje. DU väljer vilken känsla du ska ha.

Jo.

2 kommentarer:

  1. Ha,ha... Jag kan se det framför mig ;oP

    Vilken sööööt sak ni ska utöka familjen med!! Underbar ju!! Puss

    SvaraRadera
  2. Visst är han... :) Har varit å träffat ett par pinscher nu. Riktigt trevliga (och behändiga) vovvar! Kramar

    SvaraRadera