fredag 18 december 2009

Längtan...




... har sugit tag i mig totalt och får mig att vanka av och an här inne i min borg. Nu är det verkligen nedräkning. På fredag, den 25 december, får han äntligen komma hem!



C. sa till mig igår på vägen hem från skolan att det är konstigt att vi inte längtar lika starkt till JULAFTON som förut. Nu längtar vi alla till juldagen - också-. Bland julstök och paketinslagning, så förbereds hemmet inför ankomsten av Yet. Ja, det får bli YET, kort och gott.

Jag har varit sjukskriven nu en tid. Bältros. Eller "bladrosa" som C. säger =) Idag mår jag mycket, mycket bättre. Och jag smittar inte alls längre. På måndag ser jag fram emot att få åka och jobba igen. HÄRLIGT! Det är skönt att få längta till jobbet och alla barnen. Det blir dock bara två arbetsdagar, sedan är det jullov.

I helgen blir det ännu mer julstök av. De sista klapparna ska inhandlas, granen ska kläs och vi ska åka o hälsa på C och J i deras nya fina hem. Skoj skoj! Back on track, eller vad säger man?

1 kommentar:

  1. Yet låter bra! C är härlig med sina kommentarer, det värmer hjärtat och jag ler

    SvaraRadera